Drukowanie cyfrowe- co musisz o nim wiedzieć

Dodane: 10-02-2017 04:25
Drukowanie cyfrowe- co musisz o nim wiedzieć etykiety na roli

Świat reklamowy i drukarnie

Wszyscy lubią kolorowe gazety i ulotki informacyjne. Jednak te materiały nie byłby takie ładne gdyby nie druk oraz poligrafia? Współcześnie takie rzeczy drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie.

Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy. Zarówno małe jak i duże firmy zamawiają druk, wiadomo, że na inną skalę ale zawsze. Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.


Cytat z Wikipedii o barwach CMYK

CMYK ? zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku wielobarwnym w poligrafii i metodach pokrewnych (atramenty, tonery i inne materiały barwiące w drukarkach komputerowych, kserokopiarkach itp.). Na zestaw tych kolorów mówi się również barwy procesowe lub kolory triadowe (kolor i barwa w jęz. polskim to synonimy). CMYK to jednocześnie jedna z przestrzeni barw w pracy z grafiką komputerową.

C cyjan (ang. cyan)
M magenta (ang. magenta)
Y żółty (ang. yellow)
K czarny (ang. black lub key colour)
Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB)2 bądź skrót key colour (kolor kluczowy)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Internetowy druk

Drukarnie internetowe zdobywają coraz więcej zwolenników, w sumie nic dziwnego kiedy coraz więcej handlu odbywa się przez internet właśnie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ można od razu zniwelować błędy popełniane przez potencjalnych klientów przy składaniu zamówienia.

Często zdarza się, że prześlą zły plik w złym formacie, przy drukarni internetowej ten błąd jest wychwytywany jeszcze przez sam skrypt przyjmujący zamówienie. Oczywiście takie drukarnie mają też swoje wady, czyli brak możliwości zindywidualizowanego podejścia do klienta i jego potrzeb, no chyba, że trafimy naprawdę dobrą drukarnię.